tisdag 10 augusti 2010

Köp & sälj

Det slår aldrig fel.

Varje gång som jag är sugen på att köpa en musikpryl (instrument/förstärkare/dator/program) så måste jag först gå igenom HELA marknadsutbudet och sedan kolla alla möjliga typer av recensioner på nätet. Det hela blev ÄNNU VÄRRE när youtube kom in i bilden och användar-recensioner varvades flitigt med fina reklamfilmer och annat ögongodis. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Iofs, gällande datorer har det på senare år alltid varit lätt: MAC.

Nu är jag på jakt efter en midikeyboard till Reason (och Logic såklart). Är löjligt sugen på en M-Audio Axiom Pro 49 men måste såklart suga på karamellen i 200 år till innan jag:

1. Ger mig tillåtelse att över huvud taget köpa något åt mig själv.
2. Ger mig själv tillåtelse att lägga pengar på en sådan manick.

Jag är nog en av ytterst få som frågar mig själv om tillåtelse om att ens få köpa ett par nya jeans.

Har förresten kollat upp en del Anders Bagge & CO. Vilken jäkla RÖST han har! GRYM!
Han verkar ha en Korg Oasys som midiklav - "WOW" tänkte jag. "En sådan borde JAG också ha!". Men tji fick jag - 77.000 riksdaler. Hahahaha!

Dagens länk:

Justice

Dagens youtube:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar