måndag 2 augusti 2010

Right back at ya!

Tre veckors semester:

Gatufestengig, gatufestenjobb, flyttpackande, Italien, flytt, rep, Storsjöyrangig.

Puh!

Tre veckor går fort när schemat är fullsmetat. Tror jag lider utav någon form av själslig sömnbrist och just nu längtar jag bara efter helg.

Italien (Sardinien) var löjligt varmt och det resulterade i att jag och Linda inte fick mycket gjort - vilket iofs var väldigt skönt. Vi låg vid poolen, läste böcker, gick på promenader, åkte turist-tåg och checkade av alla italienska måsten (så som kaffe, glass, vin, pasta och pizza). Bäst på semestern var just vilan och dagsutflykten som bjöd på snorkling. Sämst var de nonchalanta italienarna.

Flytten gick undan och på drygt ett dygn hade vi flyttat över alla saker från gamla läggan till nya vindsvåningen. Det finns ingen hiss i vårt nya lägenhetshus och min rygg (som redan från start är rätt värdelös) har lämnat in en begäran om att få byta kropp till någon som bara vill ligga i en hängmatta. Tough love! Att sedan kombinera ultraflytt med bandrep inför Storsjöyrangig var...en upplevelse.

...och giget gick bra. Trots att det regnade som aldrig förr. Östersund (och speciellt Frösön) var väldigt vackert och det var skönt med en minisemester i slutet av semestern för att hinna andas lite innan det var dags att börja kliva upp tidigt igen och gå till jobbet.

Nu har jag i alla fall sagt upp mig - jobbar månaden ut för att sedan börja plugga på Musikmakarna. Fan vad jag längtar.

Annars vill jag bara säga att jag har världens bästa livskamrat. Mitt livs kärlek. Linda: Jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar