måndag 23 augusti 2010

Slomo!

Kidzen är galna idag. Allt ska slitas och slängas i 200 km/h a la McDonalds, musiken ska lyssnas på i en 0,5 tums mobiltelefonshögtalare och var jag än går på stan hör jag bara "Mamma jag vill ha den nya Iphone:n". Världen går snabbare och snabbare men människorna blir på något sätt slöare och slöare på kuppen. Är vi på väg mot en blandning av filmerna "28 dagar senare" och "Idiocracy"? Slöa, dumma zombies!

Nu tycker jag att vi saktar ner lite och lyssnar på en skön remix av en Justin Bieber-låt. Ja, just det - Justin Bieber: Lillgrabben (född 1994 enl Wikipedia) som fick sitt breakthrough via Youtube (Usher hittade honom där). LOL (för att använda kidz-lingo)!

Otroligt nog släpper lille Bieber sina memoarer i höst. WTF? Har han ens slutat med blöjor? Jag älskar biografier och Hade jag skrivit en sådan bok när jag var 16 så hade det stått typ:

"Föddes, åt mat, åt väldigt mycket mat, blev retad, spelade bas, spelade mer bas, spelade lite andra instrument, slutade käka, körde moped". Men men...

Här kommer iaf en skön liten remix där man slöat-ner Bieber 800% och lagt på en Hans Zimmer-låt i bakgrunden.

J. BIEBZ - U SMILE 800% SLOWER by Shamantis

Och helt plötsligt blev det ju faktiskt bra!

Följaktligen går dagens länk till filmmusikguden Hans Zimmers hemsida.

Dagens Youtube går också i hans spår iom att han gjorde filmmusiken till den nya KUNGFILMEN Inception.



Man kan göra mycket med slow motion!

2 kommentarer:

  1. Ja, "saknar ner"? Aldrig hört det förut? Man kan "Sakna ner" och "Sakna upp".

    Just nu saknar jag dig!

    PUSS!

    SvaraRadera