tisdag 24 augusti 2010

Darkchild

Producenter finns det gott om. Vissa av dom gör guld utav allt de tar i. En av dessa talanger är Rodney "Darkchild" Jerkins (Britney, Janet Jackson, Destinys Child etc).

Här är en fin video som handlar om "Take your children to work day" i USA. Många barn hade inte föräldrar att följa till jobbet så Darkchild klev fram och tog in en drös kidz i sin studio för att visa hur han bygger upp en låt från idé till slutprodukt:



Snyggt! Han har gått MPC-skolan sedan han hade mjölktänder ser jag. Själv vill jag nog ha en Native Instruments Maschine istället.

Hoppas att mina och Lindas barn vill hänga med mig i studion också.

Annars förbereder jag mig mentalt för Musikmakarna - lite resfeber hit, lite psykbryt dit. Men it´s all good!

Dagens länk går till Darkchilds hemsida: www.darkchild.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar