torsdag 19 augusti 2010

Musik på heltid

Jag är taggad och peppad inför starten på Musikmakarna den 30:e augusti. De närmaste två åren kommer handla om musik, musikskapande och produktion - på heltid! Självklart kommer det bli slitigt, många sena nätter och mycket kaffe - och lite pengar (CSN är ju inte direkt någon kassa-ko)...men jag är ju en slitvarg så det kommer ordna sig.

Positivt med Musikmakarna: Världens bästa utbildning
Negativt med Musikmakarna: Jag bor i Sundsvall och utbildningen är i Övik.

Som TUR är så har jag världens bästa fästmö som stöttar mig i vått och torrt. Det är till stor det hennes förtjänst att jag över huvud taget tog mig mod att söka utbildningen. Tack Linda, jag älskar dig!

I Övik kommer jag ha ett övernattningsboende. Lyckades få tag i en villa för 1200:-/m. Hur bra som helst.

Nu är det bara att vänta och se om utbildningen ger lika mycket som jag hoppas på. Man vet aldrig - men man kan alltid hoppas.

Dagens länk är inte alls musikrelaterad utan snarare "Fan vad jag har tråkigt på jobbet"-mässig:

http://armorgames.com/play/6137/crush-the-castle-2

Crush the castle 2: Ett episkt onlinespel där man helt enkelt...krossar borgar:) Hahaha! Jag har givetvis klarat allt, fixat alla extragrejer och lyckats få loss det "hemliga vapnet". Fan vad nördigt. Men, det säger mer om hur det är på jobbet än...om min nördnivå.

Nä men, ok, här är dagens länk:

http://www.loopmasters.com
Sjukt många skitheta loopar, refills etc. GRYMT!

Dagens Youtube är dock musikrelaterad deluxe!



Här är en musikvideo som Seethings spelade in i Helsingborg år 2003. Grymt roligt, svettigt och dammigt! Och om ni undrar vem jag är i videon så är det jag som spelar bas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar