fredag 20 augusti 2010

Snushelvetet

Det finns flera olika inspelningsprogram på marknaden men de som är vanligast är Pro Tools, Cubase och Logic. Jag som kör Mac använder inte helt otippat Logic (iom att programmet tillverkas av Apple). Just nu kör jag faktiskt Logic Express 8 iom att jag för det mesta bara lägger sång i programmet och således inte behöver the big version men på sikt vill jag självklart ha hela Logic Studio. Jag menar, what´s not to like?

Men alla grejer kostar pengar. Program, tillbehör, samplingar, uppgraderingar etc. Och nu när jag går ner på studiemedel så är man ju så långt ifrån rik som man kan komma utan att ligga på en parkbänk om nätterna. Så det får bli till att börja snåla in på annat onödigt om pengarna ska lyckas hamna på rätt ställe.

Vad ska jag dra in på då? Snuset! Sjuuukt svårt men jag ska lyckas. Lägger 30-45 kr/dag på snus. Tar vi 35 x 30 så blir det hutlösa 1050:-/månad! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Nu har jag två snusar kvar i Kronan-dosan. Sedan blir det hej då. Önska mig lycka till och håll tummarna.

Men - även om jag slutar snusa och har CSN så kommer det bara leda till att jag helt enkelt inte slänger bort pengarna på snus istället för på mat så...i slutändan får jag jobba på med diverse extrauppdrag (musik förstås) och försöka förvalta dom pengarna på rätt sätt istället.

Tur att jag får en bra studio på skolan!

Dagens länk:

http://www.apple.com/logicstudio/
Logic!

Dagens youtube:



Anders Bagge kör en egen cribs! Fet studio, fet kåk (även om den är "under renovering").

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar