onsdag 25 augusti 2010

Hårda klappar

Önskelistan gällande vad jag vill ha i min studio blir bara längre och längre! Hjälp?

Först och främst kommer jag ju, tjatigt eller ej, jobba primärt på antingen min Macbook Pro, min gamla Imac 20" Intel från år 2007 eller Musikmakarnas nya fet-Imac - men nu snackar vi önskelistan över vad jag vill ha hemma (kopplat huvudsakligen till Macbooken):

1. Natives Instruments Maschine
2. Motu:s BPM
3. Reason 5 + Record 1,5
4. Logic Studio

Pheww! Utöver det kommer jag naturligtvis försöka införskaffa fler och fler Refills till Reason och även kolla in samplingssläppen som Loopmasters har att erbjuda.

Jag har börjat lyssna mer och mer på elektronisk musik, spanat in Youtube-tutorials gällande Native Instruments Maschine och det KLIAR i fingrarna! Speciellt iom att jag knappt kunnat skapa musik under hela augusti pga flytt och renoveringar i nya lägenheten. GAH!

Dagens länk: deadmau5. Grym musik. Ligger och skaver bredvid Justice om du frågar mig.

Dagens tube blir inte helt otippat Maschine-relaterat:



Me wants it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar