måndag 9 augusti 2010

Nanuh

Egentligen kan man säga att Nanuh föddes ur någon form av egenterapisession.

När jag väl hade bestämt mig för att ta musiken i egna händer och inte vara beroende av andras musikskapande/input så strömmade musiken ur mig. Men inte rock eller döds - utan Nanuh: Elektronisk, jazzig musik.

www.nanuh.se

Första låten "The day is today" skapades på några timmar och då jag som sagt inte ville släppa in en massa andra i detta musikskapande så blev jag även tvungen att ta hand om sången på egen hand. Hua - det tog ett tag innan jag lyckades vänja mig vid min ljusa och rätt timida röst. Men det funkade! Jag tog helt enkelt min dators inbyggda mikrofon och lade sången via den (med mina Ipod-lurar i öronen). Fantastiskt...not!

Efter något halvår av nätverkande, länkspridande och musikskapande fick jag skivkontrakt med ViciSolum Extended i Sthlm. Debutskivan "Scars" släpptes i slutet på år 2009 efter en hel del blod, svett och tårar idag jobbar jag på album nr 2 "Ocean. Och på den vägen är det.



För några månder sedan fick jag även en publishing deal med Sony/ATV som kommer göra vad de kan för Nanuh. Väldigt spännande och hedrande!

Så - då var vi ikapp. Nu ska jag börja läsa på Musikmakarna i Övik i höst och den här bloggen kommer handla om allt ifrån olika roliga musikprogram till produktionstips/trix och min tid på musikmakarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar