måndag 9 augusti 2010

Min utrustning

Allt började egentligen med att jag skaffade mig en Imac i augusti år 2007. Jag hade ju tidigare jobbat lite i Cubase och Pro Tools men det var när jag började med programmet Reason som musiken och framför allt kreativiteten satte igång på allvar.

Idag använder jag följande hemma i min lilla, minst sagt timida, hemmastudio:

Imac Intel 20"
Reason 4.0
Line 6 UX2-ljudkort
1 st JJLABS BMC2-kondensatormikrofon
AKG K240 Studio-lurar
Logic Express

Här är en videoinspelning från när jag lade sång på titelspåret "Scars" på Nanuh:s debutskiva:



80% av sången på "Scars" är inspelad i Logic och med JJLABS-micken. Mikrofonen är väldigt lågbudget men låter väldigt bra för kaffepengarna som den kostade. Och jag är nöjd med resultatet på skivan så...men jag är på jakt efter något värre i mickväg så det kommer. Snart:)

I Reason använder jag mest Thor, NN-XT och diverse combinators tillsammans med en mängd Refills (Drums, Electric bass, Abbey Road, Soul School, Pianos etc). Reason 4 är HUR BRA SOM HELST och jag längtar till 5.0-releasen i höst.

Inkom kort kommer jag även att få hem en ny MacBook Pro. Denna kommer enbart vara avsedd för musikproduktion och jag ska investera i Logic Studio, Reason 5 och diverse Waves-pluggar för att kunna njuta fullt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar