måndag 9 augusti 2010

Hej då musik - hej musik!

Men självklart slutade jag inte spela. Dock slutade jag faktiskt i Diabolical. Det hade uppstått en hel del ovänskap i bandet och när jag flyttade till Linköping i juli 2002 (ja, jag trodde att jag skulle orka plugga fem år för att bli gymnasielärare i svenska och engelska...) så var det oundvikligt: Hej då Diabolical.

Bandet finns dock fortfarande men så vitt jag vet är det bara Sverker som är kvar från "originalsättningen".

Linköpings musikliv var skit. Få band, tråkiga band, få musiker, skumma musiker. Jag försökte hitta folk att spela med men det visade sig vara riktigt svårt och istället satt jag mest hemma och spelade bas eller gitarr framför datorn. I typ 4 år! Snacka om tristess!

Men sedan lyckades jag ta mig in i musiklivet och började spela med band som:

Seethings från Uppsala. Spelade bas på debutplattan "Parallells". Bra band, kungliga låtar. Tyvärr blev pendlingen mellan Linköping och Uppsala lite för mycket för mig och jag slutade i bandet.

Maitreya där jag spelade trummor. Opeth-liknande material. Jag är någon form av medlem även idag och vi planerar att börja jobba på en ny skiva under nästa år.

Dynamo 77 där jag spelade trummor. Vi hade en hitsingel julen 2008 men låten "When you hear this sound" (som hamnade på A-listan både på P3 och P4). Vi lirade även på olika festivaler och även på Nalen och Stampen i Sthlm.

Firstnighter där jag spelade bas. Skön singersongwriter-musik komponerad av Sofie Larsson. Hon sjunger även på "The day is today" på Nanuh-debuten.

Marching Band där jag spelade bas. Riktigt bra indiepop som slagit stort i USA. Var på många roliga turnéer både i Sverige och utomlands med dom här grabbarna. Vi öppnade bl.a. för Tiger Lou och Loney Dear.


Dynamo 77


I slutet av 2007 hade jag blivit lite trött på att vara kompnisse. Jag spelade andras musik i andras band. Nu ville jag göra något eget. Och plötsligt föddes Nanuh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar