onsdag 11 augusti 2010

Headophile

Iom att jag praktiskt taget FÅR min nya MacBook Pro så har jag tänkt ta lite av mina fina STIM-pengar och investera i ett par slutna studiolurar. Har ett par öppna AKG K240 Studio idag och då jag INTE kommer ha plats för monitorer i min hemstudio så får det bli ett par slutna lurar för sångpålägg och ordentlig mixning.

Efter att ha snurrat runt överallt på nätet, jämfört recensioner, kollat med tysken (Thomann.de) och lallat fram och tillbaka har jag huxflux bestämt mig för ett par Shure SRH 840.

http://www.shure.com/americas/products/earphones-headphones/headphones/srh840-professional-monitoring-headphones

Det stod mellan dessa lurar och ett par Ultrasone Pro2500 men dom var löjligt dyra.

Musikbörsen (hatkärlek) har Shure-lurarna på en drive just nu så it´s all good! Testade faktiskt lurarna på Börsen igår och dom var förvånansvärt solida, välbyggda, proffsiga och med ett tryck beyond this world! I alla fall enligt lilla mig.

Dagens länk:

http://www.waves.com/

Waves gör sjukt bra pluggar. Satt hemma i en kompis studio och kollade igenom ngn Waves-bundle nu i helgen som gick och blev mäkta imponerad.

Dagens youtube:




Väldigt imponerande! Prodigy var för övrigt väldigt bra en gång i tiden. Skivan "Music for the jilted generation" gick varmt där hemma.

Dagens musiktips:

The New Regime. Upptäckte det här bandet i vintras. Ilan Rubin (trummor i NIN bla) står för allt på skivan - men det låter minst lika bra live också:



Dagens onödiga:

Bläddrade runt bland olika teman (färger, bilder etc) för mitt gmail-konto och ska försöka mig på att använda dessa färger ett tag. Temat heter "Terminal":

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar