måndag 16 augusti 2010

Budget-klav, stress och dubstep

Jag är en återhållsam ung man med en småskalig studio. Ett exempel på detta är att jag skrev alla synthar på Nanuh-debuten genom att klicka in dom i Reason. "Scars"-plattan är alltså skriven med mitt pekfinger som främsta vapen! Jäkligt bra det där pekfingret.

Men nu, efter att ha kollat hela marknaden, säger jag snart bye bye till pekfingret och välkomnar ALLA fingrar med hjälp av M-Audio Keyrig 49. Billigt, bra och precis vad jag behöver. Inget lull-lull, inget extra tjafs och det funkar tydligen med alla typer av inspelningsprogram som jag använder.

http://www.m-audio.com/products/en_us/KeyRig49.html

Annars är det mycket på tapeten:

1. Renovering hemma. Det är kaos men går framåt! Jag och Linda är antingen på jobbet eller hemma - täckta av renoveringsdamm och spackel.

2. 30:e augusti börjar Musikmakarna. Har efter många om och men lyckats få tag i en vettig övernattningsbostad där uppe i Övik. Puh!

3. Gig med A New Way To Flavour på Nordfest den 4:e september. Ska bli kul att se Raised Fist där samma dag!

4. Samarbeten, sidoprojekt...

Full rulle? Svar ja!

Dagens länk:

http://www.realworldstudios.com/
Peter Gabriels studio. Sinnessjukt vackert!

Dagens Youtube:

Dubstep, en musikgenre, är relativt nytt för mig - och väldigt intressant. Har börjat jobba med den här formen av fucked up stuff hemma i musikdatorn. Vi får se var jag hamnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar