tisdag 1 juni 2010

Eller?

Jag ska iväg på intervju hos Musikmakarna. Det hela började med en ansökan innehållande ett personligt brev, 5 egenkomponerade låtar och en kort beskrivning per låt beträffande hur låtarna kom till och producerades.

...och tydligen gick låtarna hem för nu ska jag som sagt på intervju! Gitarren skall medtagas, tester skall göras och...jag är lite nervös. Nog för att jag sitter bra i båten just nu men ...ja, du förstår. Det är ju - normalt sett - ungefär nu som jag brukar banga och hitta på ursäkter gällande varför jag inte ska plugga, varför jag inte borde läsa just just nu och...äh, nu finns inga argument. Eller? Det största argumentet är väl att kliva ner från ett bra jobb med hög lön och börja ta studiemedel. Men å andra sidan - why not? Jag är ju rock n roll! Och jobben finns ju kvar - eller?

Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar