onsdag 7 juli 2010

Sömnbrist

Hjälp, jag sover för lite. Kan inte somna på kvällarna och är helt slut på morgonen.

FÖRBANNADE SNOOZE-FUNKTION!

Linda är kvar i Lulet och jag har ställt inte mindre än TRE väckarklockor för att komma upp på morgonen. Det funkade - i 2 dagar. Imorse vaknade jag av en kaotisk, polyrytmisk och...ja, infernalisk ljudvägg av skrikande klockor och jag fattade ingenting. Blankt! Kommer ihåg att jag försökte stänga av en väckarklocka bara för att inse att det inte var den som lät. Och denna procedur återupprepade sig ungefär var tionde minut.

Och för varje snooze blev jag bara tröttare och tröttare. Undrar om det är möjligt att jag skulle kunna somna om en hel dag? Tror att jag till slut skulle hamna i koma.

Annars är det gatufest-start idag här i Sundsvall. Personligen ska jag repa och fixa lite med intron osv. inför giget på Himlabadsscenen imorgon. Iom att vi lirar kl 16.00 så lär det inte vara en kotte i publiken men för den ovetande låter det ju ändå skoj att man ska spela på gatufesten.

Iom giget på gatufesten får jag inträde till evenemangen på kvällen och på fredag ska jag recensera några gig åt Sundsvalls Tidning. Så jag kommer in gratis då också. Skönt iom att det lär gå en del pengar åt...ja, allt annat framöver.

Sedan, mina vänner, är det SEMESTER! Fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy fasen vad välbehövligt. Vid det här laget förra året hade jag och min älskade Linda varit tillsammans ungefär i en vecka, hon var i New York och jag satt hemma och slet med Nanuh-debutplattan. Min semester i år ska vara fri från Lindalängtan (iom att vi så klart ska spendera den tillsammans) och fokus kommer ligga på lugn, mys, Sardinien (med sol, bad, glass, vin och god mat på schemat) och en hel del flyttgrejer.

Iofs verkar det som att Linda dröjer sig kvar där uppe i Lule så helgen kommer bli fylld med Lindalängtan den med...suck.

Fy fan vad jag längtar efter Linda. Kom heeeeeeeeeeeeeem och pussas med mig!

Avslutar dagens inlägg med världens bästa reklamtabbe (jag vet, den är gammal men fortfarande fantastisk):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar