måndag 22 februari 2010

Sundsvall är sig likt

Sundsvall - denna fina, mysiga stad. Vackert belägen mellan bergen - och alldeles intill havet.

Sundsvall - med sin lokalpress deluxe, som konstant hypar lokalartister både med och utan talang. Och ja, jag har ju själv varit med i tidningarna vid ett flertal tillfällen så det här är ingen känga mot mig själv utan...snarare mot vissa av artisterna och den löjliga kompisandan och behovet av att hänga in the fast lane hos pressen.

Nu vet jag inte hur länge det här pågått - men sedan jag flyttade upp har en artist (genre/kön oviktigt för tillfället) nämnts vad det känns som en gång i veckan i lokal press. En person som enligt mig är så pass fylld av dubbelmoral och skit att jag omedvetet knyter näven varje gång jag ser namnet/artistnamnet någonstans.

Denna artist utmålas som Jesus själv, en underdog. Det som belyses är personens bakgrund och att denne nu kämpar för de svaga, jämställdhet och annat fint. Men bakom fasaden finns en...sexistisk, pundande jävla idiot.

Jag blir skitless på dessa small town wonders. Stora och hypade - i sin egen lilla håla. Självklart är det alltid skitroligt att få uppmärksamhet i sin hemstad - men nu känner jag att bägaren runnit över.

Artisterna som hypas byts inom sin tid ut - men själva "Åh ni är så coola, låt oss skriva om er var och varannan dag!"-tänket försvinner inte.

Kom med något nytt, snälla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar