onsdag 24 februari 2010

På jobbet

...dricks det tokmycket kaffe, rings det tokmycket i telefon, snackas det så att munnen ibland vägrar och tar små microsemestrar. Det är skoj med nya arbetskamrater också. Och som sann "profiler" har jag hittat följande:

1. Storsnackaren. Händer inte mycket men verkar alltid ha något på G.
2. Skuggan. Håller sig för sig själv - en jobbvoyeur.
3. Den erfarne - som gillar att ge råd men som kanske inte alltid kan prestera i skarpt läge. "Nä men vettö, du ska göra så här serrö!". SUCK!
4. Måsen - pratar sjukt högt, klagar gärna och ska alltid dra ut på mötestiden med helt onödiga samtalsämnen och frågor. Självklart har måsen samma attityd mot kunder.

Jag själv då? Jag är the new guy. Gör så gott jag kan och lyckas stundtals väldigt bra.

Ikväll kommer mor och far över och fikar. Ska bli skoj att träffa dom - skönt att få en normal relation igen nu när jag inte jobbar med big papa längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar